Score for an Edge

2019
Urban design score.

Within the framework of Scoring the city project.

[EN]
How can we set the stage for meaningful encounters with a site in becoming? Develop affective, sensorial and spatial relationships with what is yet to be?
Combining notation systems and principles from music and architecture, this piece takes the site’s edge qualities (raw, opaque, hostile, dull) as a base, inviting novel interaction patterns in response to the site’s negative affordances.

Score for an Edge is divided in six phases. Infrastructure elements determine the spatial extension of each phase, while sensorial qualities of façades and materials, presence of vegetation, and noise level (in light blue) condition their perceived duration.

Design interventions (represented in dark blue) aim at playing with perceived duration. At a local level, they counteract opacity, hostility and dullness whenever possible, without modifying urban infrastructure. As a whole, they compose a choreography of sensations, actions, and paths.

Read more at the project’s website.
[FR]
Comment préparer le terrain pour des rencontres significatives avec un site en devenir? Développer des relations affectives, sensorielles et spatiales avec ce qui reste à être? Combinant principes et  systèmes de notation de la musique et de l’architecture, cette pièce prend les qualités du bord (brut, opaque, hostile, terne) comme base, invitant de nouveaux modes d’interaction en réponse à ses affordances négatives.
Score for an Edge est divisé en six phases. Les éléments d'infrastructure déterminent l'extension spatiale de chaque phase, tandis que les qualités sensorielles des façades et des matériaux, la présence de végétation et le niveau sonore (en bleu clair) conditionnent leur durée perçue.

Les interventions de design (représentées en bleu foncé) visent à jouer avec la durée perçue. Au niveau local, elles neutralisent l'opacité, l'hostilité et la morosité chaque fois que cela est possible, sans modifier l’infrastructure. Dans leur ensemble, elles composent une chorégraphie de sensations, d'actions et de parcours.

Lire plus sur le site du projet (en anglais).
[ES]
¿Cómo preparar el escenario para encuentros significativos con un sitio en devenir? ¿Desarrollar relaciones afectivas, sensoriales y espaciales con lo que está por ser? Combinando sistemas de notación y principios de la música y la arquitectura, esta pieza toma las características del borde (crudo, opaco, hostil, aburrido) como base, invitando a nuevos patrones de interacción en respuesta a las sugerencias negativas del sitio.
Score for an Edge se divide en seis fases. Los elementos de infraestructura determinan la extensión espacial de cada fase, mientras que las cualidades sensoriales de fachadas y materiales, la presencia de vegetación y el nivel de ruido (en celeste) condicionan su duración percibida.

Las intervenciones de diseño (representadas en azul oscuro) tienen como objetivo jugar con la duración percibida. A nivel local, contrarrestan la opacidad, la hostilidad y el aburrimiento cada vez que se puede, sin modificar la infraestructura. En su conjunto, componen una coreografía de sensaciones, acciones y caminos.

Leer más en la web del proyecto (en inglés).